E-poe müügitingimused

Kehtivad alates 16.06.2025

ÜLDSÄTTED
1.1. Käesolevad RAMO e-poe (edaspidi: e-pood) müügitingimused (edaspidi: tingimused) kehtivad RAMO e-poest ostmisel internetiaadressilt pood.ramo.ee. Kauba müüja on RAMO AS (edaspidi: müüja), aadress Kesk tee 3, Jüri, Rae vald, Harjumaa registrikood 10125487, tel 6211710, e-posti aadress [email protected]. Tingimused kehtivad kõigi isikute (edaspidi: klient) ja müüja vahel RAMO e-poe vahendusel kauba ostmisel tekkivate õigussuhete kohta.
1.2. Müüjal on õigus ühepoolselt tingimusi muuta ja täiendada, avaldades uued tingimused internetiaadressil pood.ramo.ee. Kui klient esitas tellimuse enne tingimuste muudatuste jõustumist, kohaldatakse kliendi ja müüja õigussuhtele tellimuse esitamise ajal kehtinud tingimusi.
1.3. Tingimustele lisaks kohaldatakse e-poest ostu sooritamisele Eesti Vabariigis kehtivaid õigusakte.

TELLIMUSE ESITAMINE
2.1. Tellimusi saab RAMO e-poes esitada kliendina sisse logides või külalisena.
2.2. Klient valib e-poest välja soovitud kaubad ja lisab ostukorvi.
2.3. Klient kinnitab ostukorvi ja tasub kauba eest müüja poolt pakutud maksekeskkondades. Klient kontrollib enne arve tasumist, et arves toodud andmed vastavad kliendi tegelikule soovile.
2.4. Tellimuse ja makse kättesaamise kohta saadab müüja kliendile automaatse e-kirja.
2.5. Müüjal on õigus loobuda tellimuse täitma hakkamisest ja müügilepingu sõlmimisest, teavitades sellest klienti e-posti teel koos loobumise põhjusega (näiteks kaupa ei õnnestunud komplekteerida). Juhul, kui müüja loobub tellimuse täitma hakkamisest ja müügilepingu sõlmimisest, tagastatakse tellimuse maksumus kliendile viivitamata, kuid mitte hiljem kui 14 kalendripäeva jooksul. Tagasimakse tehakse samale arvelduskontole, millelt ostu eest tasuti.
2.6. Pärast tellimuse komplekteerimist saadetakse kliendile e-posti teel arve-saateleht, millega müüja kinnitab, et on ostja tellimuse vastu võtnud ning millega loetakse müüja ja ostja vahel müügileping sõlmituks. Kui arve-saatelehel esineb vigu (mittesoovitud kaubad, kogused vmt), tuleb kohe ühendust võtta klienditeenindusega e-posti või telefoni teel.

KAUBA HIND, MAKSEVÕIMALUSED
3.1. Kõik RAMO e-poes müüdavate kaupade hinnad on näidatud eurodes ning sisaldavad käibemaksu.
3.2. Kauba eest saab tasuda RAMO e-poe veebikeskkonnas näidatud viisidel. Tellimuse maksumusele võib lisanduda teenustasu vastavalt kliendi ja panga- või krediitkaardi väljastaja või kliendi ja finantsteenuse osutaja vahel sõlmitud lepingule.
3.3. Maksevõimalused e-poes:
3.3.1. Klient tasub tellimuse eest ettemaksuna kauba müügihinna ning kohaletoimetamise tasu täies ulatuses. Tasumine toimub väljaspool e-poe keskkonda. Müüjal puudub ligipääs kliendi panga ja krediitkaardi andmetele.
3.4. Juhul, kui klient ei vali tellitud kaubale ise järele tulemist, lisandub müügihinnale kauba kohaletoimetamise tasu.

KAUBA KÄTTESAAMINE
4.1. Kauba kättesaamise üldtingimused
4.1.1. Kaupa saab tellida meie poodidesse Kesk tee 3, Jüri, Rae vald, Harjumaa või Oja tn 1, Võru linn, Võrumaa; pakiautomaati või kliendi poolt näidatud aadressile kullerteenust kasutades. See, milliseid pakiautomaadi ja kullerteenuseid saab paki kättesaamiseks kasutada, kuvatakse e-poes ostu vormistamisel tarneviisi valiku juures.
4.2. Kauba kättesaamine pakiautomaadist
4.2.1. Kauba kohaletoimetamisel kliendi poolt valitud pakiautomaati lisandub kauba hinnale kohaletoimetamise tasu.
4.2.2. Kauba kohalejõudmisest pakiautomaati teavitatakse klienti SMS-teatega, mis sisaldab pakiautomaadi ukse avamiseks unikaalset uksekoodi ja paki tagastamiseks vajaminevat tagastuskoodi.
4.2.3. Müüja ei vastuta kliendile tekkinud kahju eest, kui müüjast mittetulenevatel põhjustel on kolmandad isikud saanud oma valdusse pakiautomaadi unikaalse koodi ning selle alusel on kaup kätte saadud.
4.3. Kauba kontroll
4.3.1. Kauba kättesaamisel kohustub klient avama tootepakendi ettevaatlikult, pakendit ja tooteid kahjustamata. Kui tootepakendit on võimalik avada seda kahjustamata, kuid klient on rikkunud pakendit, on müüjal õigus kaupade tagastamisel nõuda tootepakendi väärtuse vähenemisega tekitatud kahju hüvitamist, mis arvestatakse maha kliendile tagastatavast ostusummast. Juhul, kui tootepakendit ei saa avada seda kahjustamata, ei vastuta klient rikutud pakendi eest.
4.3.2. Juhul, kui klient avastab kauba kättesaamisel, et talle on saadetud vale või defektne kaup või kaup ei jõua kliendini heas seisukorras ja kinnises pakendis, tuleb sellest koheselt teavitada müüja klienditeenindust.
4.4. Pakendite tagastamine
4.4.1. E-poest ostetud kauba pakendid (pappkastid ja -karbid, paberkotid, pakkepaber, ümbrikud ja kleeplintidega pappkastid) on võimalik tagastada paberi- või pakendikonteinerisse. Täpsemat infot tagastamiskohtade ja sorteerimisjuhiste kohta leiab www.kuhuviia.ee

KLIENDI ISIKUANDMETE TÖÖTLEMINE
5.1. Müüja töötleb kliendi poolt e-poes sisestatud isikuandmeid (sh nimi, telefoninumber, aadress, e-posti aadress, telefon) eelkõige tellimuse täitmiseks ning kauba kliendile kohale toimetamiseks vastavalt müüja andmekaitsetingimustele.

KAUBA TAGASTAMINE, LEPINGUST TAGANEMINE, TAGASIMAKSED
6.1. Kliendil on õigus põhjust esitamata lepingust taganeda 14 kalendripäeva jooksul alates kauba kättesaamisest.
6.2. Taganemisõigus ei kohaldu, kui ostjaks on juriidiline isik.
6.3. Klient on kohustatud taganemisõiguse kasutamisel tagastama kauba müüjale hiljemalt 14 päeva jooksul arvates taganemisavalduse esitamisest, mis tuleks saata e-mailile [email protected].
6.4. Tagastamisega seotud otsesed kulud kannab klient.
6.5. Kauba väärtuse vähenemise ulatuse määrab Müüja kasutades vajadusel eksperdi arvamust. Eksperdina aktsepteeritakse kauba tootjat ja maaletoojat. Kui klient ei nõustu väärtuse vähenemise arvamusega, siis annab väärtuse vähenemise kohta siduva arvamuse Müüja poolt valitud sõltumatu ekspertiisibüroo. Kui ekspertiisibüroo arvamus kinnitab Müüja hinnangut väärtuse vähenemise kohta, siis hüvitab ekspertiisikulud klient. Kui ekspertiisbüroo arvamus ei kinnita Müüja hinnangut väärtuse vähenemise kohta, siis kannab ekspertiisi kulud Müüja. Juhul kui klient ei nõustu sõltumatu ekspertiisibüroo arvamusega, on tal õigus pöörduda vaidluse lahendamiseks Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Ameti poole.
6.6. Juhul, kui klient on tehingust taganenud, tagastab müüja kliendile ostusumma arvestades müügitingimustes sätestatud erisusi koos kohaletoimetamise tasuga viivitamata, kuid mitte hiljem kui 14 kalendripäeva jooksul taganemisavalduse ja kauba jõudmisest müüjale.
6.7. Tagasimakse tehakse samale arvelduskontole, millelt ostu eest tasuti. Apple Pay makseviisi puhul võib tagastamine pankade poolt kehtestatud tingimustest tulenevalt võtta aega kuni 7 kalendripäeva alates tagasimakse algatamisest RAMO poolt.
6.8. Müüja võib keelduda tagasimaksete tegemisest seni, kuni on lepingu esemeks oleva asja tagasi saanud või kuni ostja on esitanud tõendid, et on asja tagasi saatnud, sõltuvalt sellest, kumb toimub varem.

PRETENSIOONIDE ESITAMINE JA VASTUTUS
7.1. Müüja vastutab ostetud kaubal ilmneva mittevastavuse eest 2 aasta jooksul alates kauba kliendile üleandmisest. Tarbijale kauba müümise korral eeldatakse, et 12 kuu jooksul kauba kliendile üleandmise päevast ilmnenud lepingutingimustele mittevastavus oli olemas asja üleandmise ajal, kui selline eeldus ei ole vastuolus asja või puuduse olemusega. Klient kohustub müüjat teavitama kauba mittevastavusest mõistliku aja jooksul selle avastamisest ehk esitama pretensiooni.
7.2. Kliendil on soovitatav esitada pretensioon e-posti teel aadressile [email protected]. Pretensioonis tuleb märkida kliendi nimi ja kontaktandmed, pretensiooni esitamise kuupäev, kaubal ilmnenud puudus ja esitatava nõude sisu ning lisada ostu tõendav dokument. Müüja vastab kliendi kaebusele kirjalikult või kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis 15 päeva jooksul.
7.3. Müüja ei vastuta tellimuse täitmisel kliendi poolt esitatud ebakorrektsetest andmetest tekkiva kahju või mis tahes muude tagajärgede eest, sealhulgas kohaletoimetamise viivituse eest, kui see on tingitud asjaoludest, mida müüjal ei olnud võimalik mõjutada.
7.4. Müüja ei vastuta tellitud kauba mittesihipärasest kasutamisest tekkinud kahjude eest.